Articole Management BMM Consulting
Resurse Articole Management Sub asaltul concurentei
 

Sub asaltul concurentei

Articol Marketing - BMM Consulting"Succesul unei afaceri contine semintele propriei distrugeri"

 
 

      In cartea sa “Numai paranoicii supravietuiesc” Andrew Grove facea o observatie interesanta, „Succesul unei afaceri contine semintele propriei distrugeri. Cu cat ai mai mult succes, cu atat mai multi oameni vor o bucata din businessul tau, apoi inca o bucata si inca una, pana cand nu mai ramane nimic din el”.

Iata o realitate incontestabila si dureroasa pentru care marketingul traditional ne pregateste mult prea putin. In pietele cu crestere rapida si competitie scazuta (cum am avut pana nu demult) modelele traditionale functioneaza perfect. Literatura de afaceri vede, cel mai adesea, in marketing o unealta de crestere si se axeaza pe strategii, tactici si instrumente care sa ne ajute sa atragem mai multi clienti, sa cucerim noi piete, sa convingem admiratorii si cumparatorii unui brand sa faca trecerea spre noi. Avem toate instrumentele care ne trebuie pentru a lansa produse noi in propria piata sau a altora, pentru a creste frecventa de cumparare si cota de piata. Altfel spus suntem inarmati pentru o permanenta ofensiva. Din pacate, daca facem abstractie de deja vestita “blue ocean strategy” pentru fiecare astfel de atac exista si cineva care se apara. Asediul ne obliga adesea la reconsiderarea intregului arsenal, de la luarea in calcul a unor tactici si instrumente noi si de ce nu, la schimbari de strategie.

Sub asediu, perspectivele incep sa se schimbe.

         Mai mult sau mai putin peste noapte, obiectivele si criteriile de performanta se schimba. Nu mai vorbim despre cati clienti castigam ci despre cati reusim sa retinem si mai ales despre cat de tare reusim sa incetinim ritmul de migrare catre concurentul care conduce atacul. Este momentul actiunii hotarate? Cu siguranta, da! Insa decizii pripite de genul: scadem preturile, crestem bugetul pentru reclama sau adoptam tehnica strutului si ne prefacem ca amenintarea nu exista, pot fi calea cea mai sigura spre autodistrugere. Probabil mai mult decat inainte trebuie analizate atent si in profunzime datele problemei. E nevoie de luciditate si realism atat in auto-analiza cat si in creionarea portretului clientilor si al concurentilor. Aceste trei analize imi vor da idei despre armele pe care le voi folosi ulterior si momentul cel mai propice al contra – atacului.

Alegeri dificile

         Spectrul rivalului la orizont si perspectiva pierderii cotei de piata si a profitului obliga la cateva alegeri importante: Ce facem cu produsul? Il lasam asa? Il schimbam? Il repozitionam? Ce facem cu preturile? Raman la fel? Le scadem sau le crestem (si da, aceasta este o varianta ce trebuie luata in considerare)? Ce facem cu publicitatea si reclama din punctul de vedere al continutului, al canalelor de comunicare si al frecventei? De ce nu... ce facem cu brandul companiei? Sunt necesare interventii la acest nivel? 

Raspunsurile la aceste intrebari imi traseaza strategia defensiva dar toate trebuie sa ia in calcul o serie de considerente cu grad crescut de sensibilitate.....

Pentru a citi sau downloada intreg articolul, va rugam sa urmati pasii descrisi mai jos.

  
Articole Management: 3 Abordari care pot salva Timp, Bani si Energie Part 1, 3 Abordari care pot salva Timp, Bani si Energie Part 2, 3 Abordari care pot salva Timp, Bani si Energie Part 3, De ce nu fac angajatii ce ne asteptam de la ei?, De ce nu vindem suficient?
 
 

 DESCARCA Articolul "SUB ASALTUL CONCURENTEI"

Articol Management - BMM ConsultingDaca sunteti interesat de acest material si doriti sa-l descarcati urmati pasi de mai jos:

Daca sunteti deja autentificat pe site-ul nostru apasati aici sau dati click pe imagine.

Daca nu sunteti autentificat apasati aici sau utilizati sectiunea din partea dreapta.

Daca nu aveti cont:

  1. Creati fara nici o obligatie un cont pe site-ul nostru (apasa aici).
  2. Activati contul urmand instructiunile primite pe e-mail
  3. Autentificati-va pe site-ul nostru.
  4. Reveniti la aceasta pagina si dati click pe imagine pentu a descarca materialul sau folositi sectiunea download resurse pentru mai multe materiale.

*Daca intampinati probleme in descarcarea acestui material va rugam sa ne anuntati pentru a putea remedia  problemele aparute

Autentificare

Cont nou
Am uitat parola
 

Recomandari

 
Am obtinut rezultatele vizate si, mai mult de atat, un parteneriat pe termen lung.

A. Dascal - Frontier