Articole Management BMM Consulting
Resurse Articole Management De ce nu fac angajatii ce ne asteptam de la ei?
 

De ce nu fac angajatii ce ne asteptam de la ei?

Articol Management - BMM Consulting

Performanta angajatilor = Atitudine x Capabilitate x Conditii

 
 

     Indiferent de problema de performanta pe care o resimtiti, la baza ei se afla trei tipuri de cauze: atitudinea, capabilitatile (inteligenta, cunostintele, abilitatile etc) si conditiile pe care organizatia le ofera, conditii care pot sa incurajeze sau, la fel de bine, sa diminueze performanta. Orice program de imbunatatire a performantei angajatilor trebuie sa inceapa de la identificarea asteptarilor managerului, respectiv a decalajelor dintre nivelul de performanta asteptat si cel livrat. Programul continua cu identificarea cauzelor care genereaza aceste decalaje urmand ca mai apoi sa se actioneze in directia inlaturarii lor.

Atitudinea

Cand vine vorba de atitudine tindem sa fim fie exagerat de intransigenti fie exagerat de permisivi. Cele doua abordari se bazeaza pe doua modalitati diferite de a vedea piata fortei de munca. In primul caz se porneste de la ideea ca daca nu vrea sa performeze, angajatul poate sa plece pentru ca oricum mai sunt inca o suta la usa care abia asteapta sa-i ia locul si sunt dispusi sa munceasca mai mult pe bani chiar mai putini. In al doilea caz se trece in extrema cealalta: daca pleaca angajatul cu probleme de performanta organizatia are o problema pentru ca nu se gasesc oameni pe piata. Care este pozitia de echilibru? Ca in multe aspecte care tin de management raspunsul este “depinde”. 

In acest caz raspunsul depinde de mai multi factori:

1. De ce sa “nu vrea” angajatul sa performeze? Sunt posibile cel putin doua cazuri. Intr-o prima situatie problema tine de capacitatea managerului sau a organizatiei de a-l motiva si s-ar putea sa fie nevoie de ceva mai mult decat motivarea financiara (dar despre asta vom discuta intr-un alt articol). O alta situatie perfect plauzibila este cea in care angajatul este un pierde vara pe care nu il poate motiva nimeni si nimic. Functioneaza pe legea minimului efort si toate lectiile despre leadership si motivare din lume nu l-ar aduce pe calea cea dreapta. In ambele situatii este nevoie stringenta de actiune. Atitudinea (mai ales cea negativa) este contagioasa si masurile corective trebuie luate de urgenta fie ca este vorba espre gasirea unei modalitati de a motiva persoana respectiva fie ca este vorba de inlaturarea ei. 

Cateva observatii legate de atitudine: 

1. - Fapul ca o persoana sta in firma de mai mult timp nu inseamna neaparat ca este devotata firmei si ca deci performanta lui/ei scazuta nu poate avea legatura cu  atitudinea. Extrem de multi angajati nu pleaca, nu pentru ca nu ar vrea, ci pentru ca nu au cum sa gaseasca conditii mai bune. Aceasta situatie este ceea ce specialistii in resurse umane numesc devotament de continuitate si in ciuda cuvantului devotament din nume, nu este deloc magulitor pentru organizatie si cu atat mai putin util cand vine vorba de performanta. Lipsa motivatiei si frustrarea vor afecta insa serios performanta, riposta va fi una tacita (nu vor sa riste un conflict) si atitudinea este una de genul: “oricat ma platiti de putin eu pot sa lucrez si mai putin de atat” sau “la cat le pasa de mine ma agit deja prea mult”. 

2. - Multe probleme de atitudine pot fi sesizate la faza de recrutare si  selectie daca procesul este derulat corect, reducand astfel riscurile. 

3. - Abordarea directa si discutiile deschise, respectiv utilizarea unei metode obiective de evaluare sunt solutii mult mai bune decat ignorarea, tipetele sau ....

Pentru a citi sau downloada intreg articolul, va rugam sa urmati pasii descrisi mai jos.

  
Alte Articole Organizare: 3 Abordari care pot salva Timp, Bani si Energie Part 1, 3 Abordari care pot salva Timp, Bani si Energie Part 2, 3 Abordari care pot salva Timp, Bani si Energie Part 3
 
 

Descarca Articolul "De ce nu fac angajatii ce ne asteptam de la ei?"

Articol Management - BMM ConsultingDaca sunteti interesat de acest material si doriti sa-l descarcati urmati pasi de mai jos:

Daca sunteti deja autentificat pe site-ul nostru apasati aici sau dati click pe imagine.

Daca nu sunteti autentificat apasati aici sau utilizati sectiunea din partea dreapta.

Daca nu aveti cont:

  1. Creati fara nici o obligatie un cont pe site-ul nostru (apasa aici).
  2. Activati contul urmand instructiunile primite pe e-mail
  3. Autentificati-va pe site-ul nostru.
  4. Reveniti la aceasta pagina si dati click pe imagine pentu a descarca materialul sau folositi sectiunea download resurse pentru mai multe materiale.

*Daca intampinati probleme in descarcarea acestui material va rugam sa ne anuntati pentru a putea remedia  problemele aparute

Autentificare

Cont nou
Am uitat parola
 

Recomandari

 
Cand optimizarea proceselor de vanzare si a activitatilor de marketing parea un proces dificil si indelungat, impreuna cu echipa de la BMM Consulting am identificat solutiile de care aveam nevoie; eficienta si implicare, cunostinte remarcabile si “ can do spirit”. Iata doar cateva din motivele pentru care ii recomand cu mare placere celor care cauta performanta.

C. Ciuceu – Carpat Instal