Produs BMM Sistem de selectie si recrutare
Solutii Organizare Sistem de selectie si recrutare personal
 

Sistem de selectie si recrutare personal

Este usor sa angajezi un om, este insa foarte greu sa angajezi omul potrivit care sa performeze la nivelul asteptat. De multe ori, un specialist poate facilita acest proces datorita experientei si instrumentelor folosite. Exista insa organizatii care se simt mai confortabil daca se implica total in gasirea angajatului potrivit. Atata timp cat se respecta conditiile obligatorii ale recrutarii, rezultatele pot sa fie foarte bune chiar daca nu se apeleaza la ajutor specializat. 

Angajarea omului potrivit la locul potrivit este un proces esential pentru organizatie dar si unul obositor si costisitor. Nu trebuie neglijate costurile implicate ce apar in mai multe momente si din mai multe cauze:

  1. Costurile cu reclama/anuntul pentru angajare (site-uri, presa)
  2. Timpul petrecut de unul sau mai multi oameni vizualizand CV-uri si tinand interviuri
  3. Costurile externalizarii procesului catre o firma de recrutare
  4. Lipsa de randament a noilor veniti in primele 4 luni (in aceasta faza, randamentul unui angajat este la o medie de 44 %
  5. Influenta negativa asupra performantei echipei in care intra

Mai mult, fluctuatia mare de personal din vanzari influenteaza negativ imaginea firmei atat in fata angajatilor cat si in fata clientilor.

Angajarea omului potrivit este intr-adevar un proces dificil dar nu imposibil. Intalnim in organizatii doua tipuri mari de greseli cand vine vorba de recrutarea oamenilor de vanzari:

  1. Selectie si recrutareAngajarea unor oameni carora le  lipsesc abilitatile esentiale de vanzari. Un astfel de fenomen are la baza mai multe tipuri de cauze. Apare pe de-o parte abordarea idealista si extrem de nesanatoasa ca, atata timp cat exista vointa, un om de vanzari poate fi format. Fara sa intram in vesnica dezbatere intre "format versus innascut", vrem doar sa atragem atentia asupra costurilor formarii de abilitati, a timpului indelungat si a impactului unei astfel de decizii asupra vanzarilor dar si asupra imaginii pe care clientii o vor avea sau asupra moralului echipei. Pe de alta parte, desi exista si manageri care recunosc necesitatea unor abilitati pe care un candidat la post trebuie sa le stapaneasca, nu au la indemana metodologia necesara testarii acestora. Alteori, in procesul de recrutare si selectie nu se mai evalueaza cunostintele reale de vanzare ale candidatului, mergandu-se pe ideea ca experienta pe un post similar ar trebui sa fie suficienta, fara sa se tina cont de diferentele ce pot sa apara intre organizatii  in abordarile procesului de vanzare. Din pacate, impactul unor astfel de decizii se vede mai tarziu in cifrele de vanzari si orele de training intern suplimentare.
  2. La faza de recrutare sunt manageri care se  concentreaza  pe compatibilitatea dintre candidat si postul pe care candidatul il urmareste. Sunt testati candidatii pentru a vedea daca au cunostintele si abilitatile necesare, e analizata atent experienta pe un post similar si uneori chiar se cer recomandari. De foarte multe ori insa, este lasat la o parte un aspect extrem de important - compatibilitatea candidatului cu organizatia, cu strategia ei de vanzari si cu stilul (consultativ, tranzactional etc) pe care compania il promoveaza. De aceea gasim atat de des situatii in care angajatii cu rezultate formidabile intr-o organizatie lasa de dorit in noua functie, spre disperarea celor care aveau asteptari atat de mari de la ei. Nepotrivirea cu echipa, cu sistemele si procesele noii organizatii sau chiar cu stilul managerial al noului sef poate duce la nemultumire si frustrare de ambele parti.

Pe baza experientei noastre in recrutare si selectie de personal pentru vanzari (agenti, consultanti, reprezentanti vanzari sau manageri) si a experientei in consultanta in resurse umane va propunem prin  BMM People crearea unui sistem de recrutare si selectie.

Vom stabili impreuna toate etapele procesului de recrutare cu tehnicile si testele aferente fiecarei etape astfel incat sa va asigurati de:

Pe baza procedurii, testelor, chestionarelor de interviu puteti parcurge singur procesul de recrutare si selectie sau puteti externaliza doar anumite etape (de exemplu evaluarea psihologica). Este important insa ca recrutarea sa se faca structurat si strict,reducand la maxim riscul unei alegeri proaste. Eficacitatea  procesului de recrutare a oamenilor de vanzari se traduce in costuri reduse cu pregatirea, timp castigat (timp in care organizatia isi atinge targetul de vanzari) si in performanta ulterioara din partea oamenilor de vanzari.

Pentru o oferta personalizata va invitam sa ne cunoasteti. Contactati-ne, apasnd butonul de mai jos si  impreuna vom gasi cea mai buna optiune pentru a va aduce oamenii care sa creasca vanzarile organizatiei dumneavoastra.